Actief lid.

Freek Schipper

Freek Schipper werd geboren in Reeuwijk en groeide op in een rood nest in Rotterdam. Na zijn grafische opleiding in Utrecht en na een aantal jaren werkzaam te zijn geweest in deze sector maakte Freek de overstap naar het GAK (het latere UWV). Sindsdien was hij als leidinggevende werkzaam in de wereld van de Sociale Verzekeringen, met de laatste jaren voor zijn pensionering  een uitstapje naar het CWI ( Centrum voor Werk en Inkomen) in Hoogeveen.

In de jaren ’80, toen hij in Koekange woonde, werd hij lid van de PvdA, niet alleen vanwege dat rode nest waarin hij opgroeide , maar vooral omdat hij overtuigd was geraakt van de beginselen van de partij. Verschillende activiteiten leidden tot een raadlidmaatschap namens de PvdA in de toenmalige gemeente De Wijk, waar hij uiteindelijk fractievoorzitter werd. Nadat hij in 2001 naar Meppel verhuisde en met pensioen was gegaan werd hij opnieuw actief in de plaatselijke politiek.