Actief lid.

Dinie Veld-Fonk

Dinie Veld-Fonk (66) is getrouwd en is moeder van twee kinderen en oma van vijf kleinkinderen. Geboren in Delft, verhuisde ze na in Brabant en Limburg te hebben gewoond naar Amsterdam, waar in de jaren zeventig, in tijden van zware werkloosheid, nog voldoende werk was. Sinds 1977 woont ze in Meppel, eerst in Koedijkslanden, en later aan de rand van het centrum aan de Stationsweg.  Na vele jaren vrijwilligerswerk in Meppel heeft ze 13 jaar gewerkt bij de Regionale Stichting Welzijn Ouderen Meppel, Koekange, De Wijk Nijeveen en Ruinerwold. Daarna was Dinie 12 jaar als zelfstandig organisatie-adviseur werkzaam bij veel zorg- en welzijnsorganisaties, van Twente tot Haarlem, van Assen tot Arnhem. In 2006 is ze gestopt met haar werk.

“Ik ben in 1993 lid geworden van de PvdA en vanaf 1997 actief geworden in de lokale politiek, om mede actief vorm te kunnen geven aan de samenleving waar ik voor sta. En dat is een samenleving waar mensen inzet tonen, een bijdrage leveren, deel van uitmaken en zorg hebben voor elkaar. Waarin iedereen van betekenis is en iets kan betekenen voor andere mensen, ook de mensen die (tijdelijke) hulp en ondersteuning nodig hebben. (duo)raadslid van 2010/2014 Raadslid van 2014/2018.

Het meest geniet ik van elke dag, om elke dag iets van het leven te maken. Ik houd van het omgaan met bekende en onbekende mensen en van alle mooie en minder mooie onverwachte dingen die zich daarbij voordoen. Van het brengen van een lach of het geven van een luisterend oor, tot het zomaar het ontvangen van een groet, een verhaal of het vertrouwen van andere mensen.”