Rode Mug uitgereikt aan Jan Leijssenaar

4 maart 2018

De RODE MUG 2017, de prijs van erkenning en waardering voor een Meppeler persoon of organisatie die een uitzonderlijke prestatie heeft geleverd, is afgelopen zaterdag 3 maart uitgereikt aan Jan Leijssenaar, voorzitter van de Ondernemingsraad van Reestmond. De heer Leijssenaar heeft deze prijs van het bestuur van de PvdA afdeling Meppel gekregen vanwege zijn tomeloze inzet voor het behoud van arbeidsplaatsen bij Reestmond. De trofee is uitgereikt door lijsttrekker Folkert Hummel.

De vasthoudendheid en het doorzettingsvermogen van de heer Leijssenaar zijn de basis voor het succesvol realiseren van een flink aantal vaste contracten binnen Reestmond. Om deze succesvolle strijdlust nog eens te onderstrepen vond het bestuur van de PvdA Meppel de heer Leijssenaar DE kandidaat voor de Rode Mug. De Rode Mug is een jaarlijkse wisseltrofee die al een tiental jaren bestaat; de winnaar ontvangt tevens een klein exemplaar dat hij mag houden. De uitreiking van de Rode Mug vond plaats tijdens het maandelijkse inloop café dat de PvdA houdt in stad café Oasis. Natuurlijk kreeg de heer Leijssenaar een gloedvolle toespraak van Folkert Hummel en een prachtige bos rode rozen.

De PvdA en Leijssenaar hebben samen gestreden voor meer arbeidsplaatsen voor mensen met afstand tot de arbeidsmarkt buiten Reestmond. Helaas heeft dat minder plaatsen opgeleverd dan waarop is gehoopt. In de aankomende jaren zullen zowel Leijssenaar als de PvdA Meppel zich blijven inzetten voor meer arbeidsparticipatie voor mensen met afstand tot de arbeidsmarkt onder het motto “iedereen telt mee en dus zijn wij samen sterk en sociaal”.

Waar ben je naar op zoek?